Högskolan here I come.

Idag var det då upprop på Södertöns högskola för alla som ska läsa Sociologi A. Yes, det är vad jag ska göra :) Så det var bara att kliva upp och bege sig dit. Jag tog alla papper man skulle ha med sig, fyllde min rosa termos med kaffe, stoppa busskortet i fickan och hänga min nya döskallehemnyckeln runt halsen. Motiveringen till det är att jag inte fan kan tappa bort mitt huvud så då lär nyckeln inte försvinna heller, men vem vet, jag lyckas ju alltid med det mest bisarra..

Så jag knatar ner till stationen, kollar bara en sista gång att jag har allt med mig.. Great! glömde det viktigaste av allt, det jävla leget. KUL! det var ju bara att ringa mor och be henne ge mig det och köra mig till Södertörn. så jag sätter mig och väntar på henne och tänkte att jag skulle dricka kaffe. Men ja. vad gör man då.. Spiller kaffe över benet så att man får en stor fin brun fläck ;) Grattis Zenya! Nu tror man säkert att jag överdriver, hell no. Den syntes som en elefant på motorvägen i sverige!

aja, fick iallafall skjuts till skolan. Kommer dit och känner mig som en jävla mupp. Alla är betydligt mycket äldre än mig, känner mig som en jäkla pajsare.. och väldigt ensam! Så jag sätter mig ner och ska lyssna på musik. Sätter på blandat spår och det första jag hör än "Help! I need somebody" jag ba, är det ett grymt skämt. nån gottar sig åt min olycka och ensamhet.. jo jag behövde nån, var ju utsatt. Så jag byter låt innan jag blir knäpp.. ajo, kul. Då ploppar låten "She's losing it." upp.. HAHA, jättekul!

Tänkte ringa nån, men vem fan var vaken, ingen. Sen som i en film kommer det nån och räddar mig ur mitt personliga helvete, en gammal skolkamrat! Nångång ska man väl ha lyckan på sin sida.

Allt går bra, jag hade kommit in, så det var inte ett grymt skämt! Så nu ska jag bli smart ;)

Wish me good luck, tror jag behöver det..

/ X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback