Apelsin eller 13.13?

Har ni någongång verkligen önskat er något? Då menar jag att ni önskat det så mycket att ni tänker på det nästan dagligen. Visst gör man då allt man kan för att, som man så fint säger på engelska, Make it happen!

Jag är en typisk drömmare, önskar jag något, litet som stort så önskar jag det med innerlighet. Jag är dessutom en som tror på "önskesaker". En fallande stjärna, när klockan står tex 13.13 eller om man skalar en apelsin rätt är önskesaker.  Det jag då alltid gör är att önska. Varje gång samma sak.

Man kan ju tycka att det är lite lamt att jag borde inse att det inte funkar. Men då ska jag säga att det är fel, eller jag tycker det är fel. Det händer, jag har fått många önskningar uppfyllda. Men jag kan ju inte påstå att det är enbart apelsinens förtjänst. Det känns lite lamt.

Men jag tror däremot att om man hoppas så kan man få ett positivt resultat. Så jag vill säga att man aldrig ska sluta önska sig saker, just för att tillsist blir man så motiverad att om det är en önskning som man kan påverka så blir man taggad att verkligen göra något åt det.

Jag tog sakerna i mina egna händer idag och gav min lilla önskning en lyckoknuff!

/ X


Kommentarer
Postat av: SANDRA LINNEA ERIKSSON

dina åsikter är roliga att läsa om zenya.
men gå förfan in och kommentera i min och louise's blogg också, haha vi raggar läsare ;D
pusssssss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback