Kopplingen

Vill börja med, bra tjejer!
Italienskan gick fan bra för er alla!
+ till Adia för hon inte hade Ipod ^^

Lida och malin tog reda på vad dom fick på provet, dom fick mvg :)
fett bra, Antar att Adia också får det!
Själv fick man Mvg med ett plus (:
Asstolt!

Iallafall, dagens höjdpunkt:

Jag körde bil för första gången i hela mitt liv.
Jag tror jag aldrig garvat så mycket!
Mamma fick panik för att jag garvade..
Hon ansåg inte det var roligt att jag felade ^^

Mamma och jag pratade hela vägen till sången om bilkörning.
Och jag frågade massa saker och kollade hur hon gjorde.
Sen så ser vi att vi är tidiga till sången så mamma kör en extra runda.
Vi hamnar då i en återvändsgränd.

Plötsligt stannar mamma bilen och frågar om jag vill prova på att köra.
Jag bangar inte!
Äntligen fick jag testa.
Så vi byter plats och jag sätter mig bakom ratten.

Det kändes så himla annorlunda från när jag alltid satte mig i bilen och lyssnade på radion,
 och chillade i bilen på sommrarna och låtsas körde.
Det var liksom inte samma sak som att sitta nu, när man verkligen fick gasa.

Så mamma säger hur man ska göra med kopplingen och allt.
Jag testar och jag får bilen att röra sig.
Fast det var inte duktigt gjort.
Men den började rulla.

Sen kommer man ju till växlingen.
Jag fattar det där med hur man växlar.
Men kopplingen?
Där fuckade sig allt.

Jag ba växlar från ettan till tvåan.
Men helt plötsligt så har jag glömt kopplingen och mamma skriker till.
Istället för att bli på alerten så börjar jag asgarva.
Jag garvar och försöker fixa det.

Men sen har vi gasen, jag fattade inte att den var så känslig så bilen börjar rulla fram i allt fart.
Då har man liksom ratten också.
Det viktigaste.
Jag glömde nästan bort att jag skulle vrida lite på den.
Så där får mamma panik igen.
Och jag garvar och trampar ner på gasen och börjar ratta.
Då går det så fort till alltsammans attj ag förlorar kontrollen.
Så det första jag tänkte på var.
FUCK, BROMSEN

Så jag stampar på bromsen så både jag och mamma flyger framåt.
Jag sitter och garvar sönder mig.
Och min mamma ba:
-Nej fan Zenya om du bara skaskratta så kan jag ju inte låta dig köra!
 Jag blir nervös..
 Byt plats med mig!

Så där var mitt äventyr slut, men hon har lovat mig att vi ska göra det igen.
Längtar!

Sen hade man sång och vi ska sjunga They don't really care about us på avslutningen.
DEn är lite rolig faktiskt!

Jag pallar inte skriva en uppsats idag..

/ X


Kommentarer
Postat av: malin

hahahahaha! jag asg nu, mkt roligare i skriftlig beskrivning. alltså herremingud, jag vågar inte åka med dig i bil!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback