RoxieFoxie

Jag kollade igenom bilder. Roxies bilder. Så jag måste ladda upp lite och skriva bildtext! ^^

 
Detta är Roxanne "Roxie" Woods hon är 16 (1991) och väldigt framåt som person och hon var min utbytes student från någon gång i oktober tills 6 februari. Jag räddade henne från den värsta värdfamilj man kan tänka sig! Och hon har fortfarande kvar den boken jag gav till henne när alla fittor i hennes klass vägrade ge henne ett papper så hon kunde skriva nått. Fan vilka dumma klasskompisar, ett papper hallå?
Snacka om att hon var som min lillasyster. Helt crazy och ibalnd lite smått jobbig men mest bäst.
Love her.

 
Jag och min familj hade den äran att fira jul med henne. Hennes första svenska jul med dom svenska jultraditionerna som julmiddag och Kalle Anka och julgram som hon dekorerade. Dessutom så valde hon ut julgranen. Vi hade det jättemysigt och Roxie försökte få oss alla att smaka på hennes torkade kött hon fått skickat. Det var faktiskt lite läskigt, men chokladen däremot var jävligt god!
 Det var skitkul att fira jul med henne! 

 
Hennes intressen var att åka skridskor, hon tränade konståkning och jag har aldrig varit så fascinerad av konståkning som jag var när jag såg henne glida runt på isen och göra sin grej. Alla hopp och snurrar och ja allt. Hon är duktig. Snacka om att man ville vara lika duktig!
 Bilden är från Medis där hon och jag åkte skridskor.
Det var bara så komiskt.

 
Snön var en grej hon var fascinerad av, hon tyckte det var grymt kul att vara ute och leka i snön. Jag som har levt med snö hela mitt liv fattade inte grejen men jag njöt av att leka med henne ibland. Och här hade vi byggt en snowboard i smyg och testkörde den i vår lilla backe på vår tomt innan vi drog till trappbacken med den. Det var skitkul tills den gick sönder.
My fault ^^

 
Roxie fyllde 16 här i sverige och vi var inte sena med att fira henne, syrran hade fixat en skitfin prinsesstårta via jobbet som uppskattades av många. Sen hade mamma även fixat hennes berömda jordgubbstårta. Lite fel säsong för den, men det slank ner. På sig har hon Sverige flaggan som jag köpte till henne och jagade upp alla hennes kompisar och fick dom att skriva på den i smyg. Och även min familj. Det var väldigt uppskattat av Roxie.
 Fint minne.

Jag saknar min lillasyster lite då och då, men det piggar upp mig att kolla på hennes bilder hon tog på lite allt möjligt. (: Jag vill så träffa henne igen, och det ska jag.
Hey I miss you sis', my little slut! <3

Zenya är en sentimental fitta. Javisst!

/ X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback