lyckligt till olyckligt. död.

tänk att livet är orättvist.
fick reda på en sak som inte är kul att höra.
Ett liv har förgåtts.
En flicka bara ett år yngre än mig dog idag.
I en bilolycka precis innan jul.

Man har sett henne men inte lagt märkte till henne, gått i samma skola och allt.
Jag kände inte henne, men tycker ändå det är hemskt.

Att livet kan vara så underbart, ljuvligt men samtidigt så hemskt och orättvist är jobbigt.
Vissa förtjänar att faktiskt leva.
Medan andra, grymt nog, inte gör det.
Men det är oftast dom som förtjänar att leva som dör.
Varför?

Jag vill också lägga in att jag känner mycket medlidande för mannen bakom ratten.
En bra person är det.
Faktiskt, det vet jag.
Att ödet är så grymt att det gör så att detta händer honom (och flickan förstås)
En man som vet vad ett ansvar är.
En man som var på väg till jobbet för att rädda liv.
Tar ett liv.
Men inte med vilja.
Precis innan jul.
Hur grymt är inte det?

Jag hoppas, hoppas hoppas verkligen att alla drabbade kan komma i ro och fira en jul ändå.
Man mår bättre av att le efter att ha gråtit.

Finn frid alla drabbade och du med flicka lilla.
--<--@

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback