lycklig? HELL YEAH

Min dag.

Jag är i skolan får reda på mitt provresultat <--var sämre än vad jag trodde...
min betygsprognos visade på vg+ <-- och det är jag jätteglad för.
Efter skolan så stack jag till min föreställning.
Hade genrep men missade det viktigaste repet och det var sången..
När vi närmade oss föreställnings-dags,
så hade våran polare som skulle sjunga med oss inte dykt upp.
Panikslagen ringer jag till henne,
och får reda på att hon är sjuk. <-- Kul.
Då var vi två pers som skulle sjunga ett medley som var gjord för 4..

Jag sätter på mig mina kläder som jag ska ha på teatern.
Så klart så gör jag en tabbe och går in för tidigt på scenen.
Så alla börjar garva för jag är blind.
Men allt som allt gick teatern superb. <-- otroligt nog!

sen...

började adrenalinet pumpa som fan,
det fasande sång numret närmade sig mer och mer.. .
när det är dags så skakade jag så mkt att jag höll på å tappa micken.. <-- drajv inte!

Tar ett djupt djupt andetag och tar första tonen,..
Den blev ren. <-- Klockren.
Första delen blev avklarad. <-- bara tre delar kvar av medleyt.
Nu var stunden inne för min solo låt,
som inte skulle vara det från början det skulle vara en duett, men hon kom inte så det blev ett solo.

Jag trodde jag skulle dö.. <-- Seriöst
Rösten darrade.. händerna skakade..
Men jag klarade det.
På sista låten skulle vi ha dansare.  <-- haha så humor.
Vi hade inte tränat med dom,
så när jag står där längs fram kommer en dansare förbi springande o viskar i mitt öra:
Upp på podiet!! <-- Upphöjningen på scenen.
Snabbt som attan springer jag upp dit o min sång-polare såg det och hängde med..

Nu var man klar med showen.
På vägen hem ringer min pappa mig <-- har inte träffat pappa sen förra julen.
Han sa att han kommer och plockar upp mig i tumba.
Jag var så lycklig <-- Jävligt lycklig.
Så man fick skjuts hem.
När jag kommer hem står min mamma och ler finurligt och börjar sjunga en julsång.
Jag fattade inget.
Min utbytesstudent suckar o skäms,
Min syrra ba , men mamma skärp dig..
Tillsist säger syrran; " God jul snorunge. "
och pekar på ett nytt piano!!!

jag trodde jag skulle dö..
Jag var lyckligare än vad man nånsin kan vara.
Jag började gråta <-- Såklart
Det var förmycket på en gång.
Först en bra show, sen pappa och sen ett nytt piano <-- som jag önskat mig så länge.
Bara för att jag blev så lycklig o grät ,
så började min syrra gråta,
sen min syrras polare
därefter min utbytesstudent. <--- Roxie.
Så där står vi alla med mascara rinnandes ner för kinderna.
Dom var så glada för min skull. <-- Tack!

Tårarna rinner ner när jag sätter mig ner och börjar spela.
In dreams - Lord Of The Rings Soundtrack. <-- Så fin!

Bättre dag kan jag nog aldrig få.

// X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback