Spionage på en fredag.

Ha efter en chill fredag i skolan börjar Lida Adia Malin och jag på vårt agent uppdrag.
Vi har ett mål, men vi kallar det X..    Johan är dåra målet..
Vi ska ta oss till plats X utan att person X vet det. Enebygård?

Så det blir en roslagsbana dit, den dagen förlorade jag min roslagsbane-oskuld ^^
Snåla som vi är så tänker vi inte låta adia paya fuckin' 20 kr bara dit.
Så vi kom på värsta idéen.

Så här gick den ut på..
Zenya skulle låtsas vara en stranger som satt rygg emot rygg med adia.
Och när hon hade visat sitt kort skulle hon snabbt slinka kortet mellan sätena och ge den till Adia och när detta pågick så skulle Lida och MAlin typ sega fram med sina kort, och fördröja allt.
Sen skulle Adia låtsas att hon tog fram mitt kort jag gav henne från bakfickan.


VI LYCKADES!
Fan vad grymma i var.
Adia och jag, teamwork! ;)
HAHA!


När vi var framme i Enebygård, fan jag mena position X.
Så visste vi inte hur fan vi skulle hitta dit.
Så det blev att knacka dörr..
Snacka om att husen visade att människorna innanför var loaded..

Första var det en nitlott, kvinnan visste nada.
Dörr nr två visade sig vara dörren till sveriges mest kända advokat.
Men även också en true Elvis Presley fan.
Oh YEAH ;)
Han hade till och med Elvis körkort.. Cool gubbe.

Iallafall, vi bad bara om vägbeskrivning..
haha, vi sa att vi var vilse..
Då blev gubben orolig.
Han tog in oss i huset..
Jag tänkte, oh no..
Han ber oss ta av oss skorna och komma upp.
Vi gör som vi blir tillsagda.

Väl uppe så går gubben in på Eniro och Lida och jag börjar kolla runt i rummet.
Omg han gillade verkligen Elvis.
Syntes på alla saker han hade där inne.
Han var en skön sak. Och hade en skön fru.
Han gav oss en karta och rita vägen till oss.
Vi tacka och bocka och bad om att få ta en bild.
Men nej han sa:
-Jag är sveriges mest kända advokat, alla vet redan vem jag är.
haha, okej okej..

Väl ute igen så började resan till X, som nu var utmärkt på kartan.
Vi det blev en snabb promenad och Lida var på helspänn.
Malin verkade också vara lite uppspelt.
För plötslig ropar hon till:
-JAG SER X PÅ BUSSHÅLLSPLATSEN!
och hon sprang fort som fan, och gjorde ett ninja hopp bakom en sten.
Och satt och gömde sig.
Så klart blir Lida rädd så att hon pissar på sig, och springer efter Malin.
Jag fattar nada, Adia lär ha fattat nada med!

Vi kom på det, Adia skulle spela full och skulle knacka på Johans dörr så lida kunde se han.
Men problemet var att alla vi egentligen suger på orientering så kartan var lite svårläst.
Det ledde till att Adia och Lida fick knacka dörr igen!
Tack vare det så var allt glasklart!
Nu visste vi vart vi skulle hitta Herr X
Herr X är en kaptalist, så huset borde vara stort eller hett.
Och det var det oxå :O
Shiiiet!


Lida stod bortifrån the action och Adia blev en spy for life...
HAHAHAHAHA!
Den tjejen asså, hon vet hur man spionerar.
Lite sidsteg, ducka, kika smyga.. backa till baka.
Det var en syn värd att se.
Jag garvade, Malin och Lida som hade tagit sydd bakom en kulle garvade.
Adia garvade säkert asmkt inombords :D

Sen samlades vi alla bakom kullen och satt och tittade på Johan.. fan X
Hans fönster var ju stort så man såg ju han bra ;P
Och det vette ju mot vägen, liksom made for spying!

Hurru, den idiot av oss som "såg" Johans pappa är död.
Ha, få mig att springa för livet var inte kul!
Eller jo det var det, fick feta adrenalin kicken!
Men iallafall, lite jobbigt var det ju.
Och läskigt.

Efter ett tag vågade vi smita tillbaka till kullen.
Fast det var en kulle bakom första kullen.
Så långt fram vågade vi inte gå.
Där sitter vi och försöker nå X.
Men han fittar sig lite..
Medan vi spionerade, blev vi spionerade på.

Malin såg hur nån stod i ett fönster och kollade på oss.
HAHA, läskigt!
När vi sen spionerat klart ser vi att det inte bara är en där.
Utan en hel familj.
Snacka om familjeunderhållning eller vad?!
Deras tv har säkert pajjat..

Sen bar det av efter att ha lyckats få chaffisen att inte ta betalt för bussresan.
HAHA jag har lite skills iallafall.
SKulle spela ledsen och leta efter pengar men inte hitta några.
Och det lyckades..
Sen vid tuben plankade bara Adia.
Så ja hon sparade lite pengar på det sättet!
Yeeey!

/ X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback