Jobb.

Jag hade jag ett provpass på mitt jobb som Malin fixade åt moi.
Jag skulle jobba i Viksjö..
Vet du var det ligger?
Nee, det visste intej ag innan heller.
Men det är iallafall långt åt helvete.

Jag skulle vara där med en äldre kvinna.
Hon skulle visa mig vad jag skulle göra sen skulle jag göra samma sak.
Fast imorgon.

Jobbet. kortfattat.
Man ska demonstrera mat, alltså låta folk provsmaka.
Sedan ska man försälja produkterna.


Jag vaknar fixar frukost att ta med.
Och går till tåget i sällskap av systra mi.
Jag kekar frukost på tåget och får lite snea blickar av min syster.
Vaddå? Sen när har lite skräp skadat nån?

Iallafall, säger hejdå till henne.
Fast hon blev inte glad, söt syrra.
Kan inte krama mig hejdå.
Antar att jag lider av stink problems om jag är så okrambar ^^

Överallt ser jag tanter som ser ut att vara en tant för mig ^^
Ne men den tanten jag skulle jobba med.
Men fan vågade inte ta kontakt.

Jag hoppar på nästa tåg.
Ja jag var tvungen att till och med byta tåg för att komma dit.
Åker förbi några stationer.
Och för varje station som går blir jag mer rädd..
Har jag hamnat fel eller hur långt bort är det?
Jag är fan redan ute på landet..

Sen dyker det upp.
Jakobsberg.

Eeh, letar upp rätt buss.
hoppar på och sätter mig.
Jag hade slutat leta tanter..
Bara för det hittade tanten mig.
Hon såg att det var jag bara för min påses skull.

Eeh jaha?

Åker dit, och får en liten genomgång.
Sätter på mig mina arbetskläder.
Och inser hur totalt osexig jag är.
Hur riktigt jälva ful jag är.
Hur pinsamt det kommer vara att stå i affären i denna out fit.
Jag dooog.

Ja när jag hade accepterat mitt öde och tänkt,
va fan ingen här är värd att vara fin för liksom..
Så ser jag FLERA heta killar som jobbar där inne på Ica Kvantum Viksjö.
Heta = überheta.
Grrr, mijaau liksom.

Kul, riktigt kul att man var lika het.
Med en fleecetröja över en polotröja och ett förkläde tanten sa att jag skulle ha i midjan.
Snacka om het dress code dom hade där..

Ja tanten var väldigt skön.
Hon hälsade hjärtligt på flera hon kände igen..
Men när dom hade gått så blev hon som förbytt och baktala varenda en.
- Ooooh usch asså, hon ska alltid gnälla på allt. Detä r det och det och det.
  Ja det är ju så med sånnadära allergiker.

Haha jasså?

Ja det ¨år bra, lyckas charma lite tanter att ta produkterna.
Men fan, sen kom det massa ungdomar dit.
Shiet.. Jag dog av skam.
Jag ville bara sjunka ner bakom disken och dö ett tag.
Bara en liten stund.
Men nej där stod man och log och bjöd på.. SYLTA!
Mmm Mums eller vad?
Det var lite annat med men ja.

Så det ska jag göra själv imorgon, wish me luck!

/ X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback